ترکیب جدید اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در سال چهارم ترکیب جدید اعضای کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در سال چهارم بازدید مدیران شهری مشهد و استانی خراسان رضوی از موسسه فرهنگی شهرآرا به مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) پایان نیمه تمام‌ها در مشهد | تشریح نقشه عمران شهر مشهد در سال آخر شورای ششم آغاز رویداد گذر خبر در مشهد فرماندار مشهد: ۸۰ موکب مشهدی در اربعین حسینی عازم کربلا هستند  خدمت عاشقانه ۵۵۰ پاکبان مشهدی به زائران اربعین حسینی  تغییر در ساعت کاری ادارات مشهد و خراسان رضوی فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) اعزام دهمین کاروان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد به نجف اشرف شهردار مشهد مقدس: بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های خدوم شهرداری مشهد افتخار حضور در اربعین را دارند + فیلم فرهمندی: سیاست شورای شهر مشهد حمایت از شهردار است+ فیلم سه شنبه‌های افتتاح مدارس در ایستگاه چهلم | بهره‌برداری از کارگاه هنرستان کار و دانش امیرکبیر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در مشهد تامین منابع آبی مشهد اولویت مهم مدیریت شهری است + فیلم نتیجه آزمایش هاری سگ نگهبان حمله‌کننده به مردم در مشهد مثبت اعلام شد رسانه ضرورت راهبردی برای زندگی امروز تزریق حدود ۳ هزار میلیارد تومان بودجه جهت ساخت فاز اول خط‌سه متروی مشهد + فیلم افزایش پارکینگ‌های موقت محدوده حرم مطهر رضوی برای دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ در تلاشیم تا کسری ناوگان خط یک قطار شهری مشهد را جبران کنیم + فیلم اعمال‌قانون ۲۲۳۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) درباره آیت‌ا... شیخ‌ابوالحسن مقدسی‌شیرازی، نخستین امام جمعه مشهد پس از انقلاب اسلامی
سرخط خبرها

پایان نیمه تمام‌ها در مشهد | تشریح نقشه عمران شهر مشهد در سال آخر شورای ششم

  • کد خبر: ۲۴۳۶۸۷
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
پایان نیمه تمام‌ها در مشهد | تشریح نقشه عمران شهر مشهد در سال آخر شورای ششم
تمرکز بر روی پروژه‌های عمرانی، یکی از مسائل مهمی است که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد به‌ویژه در یک‌سال پایانی مورد تأکید است. اتمام پروژه‌های ناتمام، سرعت‌گرفتن پروژه‌هایی که در این دوره آغاز شده و ایجاد رضایتمندی در بین مردم، مهم‌ترین اهداف این شورا اعلام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در همین راستا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا به تشریح برخی اقدامات، فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های این کمیسیون پرداخت و گفت: در سال سوم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد اتفاقات خوبی رقم خورد. سیاست شورای ششم این بود که پروژه‌های باقی‌مانده از شورای پنجم در این دوره به اتمام برسد. پروژه تقاطع چهارسطحی آزادگان و پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس از جمله مواردی بود که در شورای پنجم آغاز شد و باید در این دوره به اتمام می‌رسید.

تکمیل ۷ ماهه ۵۵ درصد از پروژه شهید میرزایی

مجید نژادحسین ادامه داد: پروژه‌هایی که در دو سال اول این دوره شورا شروع شده بود نیز باید به سرانجام می‌رسیدند. پروژه‌هایی مانند دوربرگردان شهید میرزایی، پل دهرورد، پل سرخس و تقاطع غیرهمسطح و پل قمر بنی‌هاشم (ع) از جمله این موارد بودند. پروژه شهید میرزایی آبان ۱۴۰۱ شروع شده بود. سال گذشته بررسی کردیم پیشرفت پروژه ۴۵ درصد بود و در عمل متوقف بود. با تمرکز بیشتر و همراهی حوزه معاونت عمران، این پروژه در کمتر از هفت ماه تکمیل شد.

وی افزود: پروژه پل دهرود در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ شروع شده بود که در این مدت هفت‌ماهه تکمیل شد. پروژه تعریض پل سرخس بهره‌برداری شد. پروژه تقاطع غیرهمسطح قمر بنی هاشم (ع) سال ۱۴۰۰ شروع شده بود و سال گذشته در مهرماه پیشرفت آن ۶۰ درصد بود، اما با همتی که در مجموعه مدیریت شهری انجام شد، این پروژه نیز ظرف کمتر از شش ماه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پروژه به بهره‌برداری رسید. موارد زیادی از این پروژه‌ها با تمرکز ویژه بر مسائل اقتصادی و همت همکاران معاونت فنی عمران در بازه هفت ماه به اتمام رسیدند.

از چپ‌گرد فهمیده تا ایوان سلام

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به بیان جزئیات پروژه‌هایی پرداخت که روند مطالعات آن تکمیل شده است و گفت: از جمله این موارد پروژه تقاطع سطح سوم فهمیده و سپاد است که توسط قرارگاه خاتم (ص) شروع شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد. در تلاش هستیم تا یکی از چپ‌گرد‌های پروژه شهید فهمیده و پروژه تقاطع خیام تا پایان همین دوره به بهره‌برداری برسد. همچنین پروژه ایوان سلام جلوخان پایانه امام رضا (ع) آغاز شده است و با یک فاصله سه‌ماهه این پروژه نیز تحویل شهروندان خواهد شد.

اتمام پایانه شهید مفتح تا پایان سال

نژادحسین در ادامه افزود: تقاطع انقلاب به نماز پروژه‌ای است که در همین دوره آغاز شده و عملیات عمرانی قسمت شمالی پروژه، به خوبی پیش می‌رود و در قسمت جنوبی هم تعارضی با آستان قدس رضوی داریم که در حال تعامل برای حل مسئله هستیم، این پروژه نیز قطعا در این دوره به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پایانه اتوبوس‌رانی شهید مفتح قطعا تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. به‌این نتیجه رسیده‌ایم که بر روی همین پروژه‌ها تمرکز مالی داشته باشیم بهجای اینکه پروژه‌های بیشتری تعریف شود.

هدف‌گذاری برای نهضت آسفالت در مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد یکی از کلان‌پروژه‌های مشهد را در حوزه عمران، نهضت آسفالت بیان کرد و گفت: برای آسفالت ۴ میلیون مترمربع در شهر، هدف‌گذاری کرده‌ایم. سال گذشته به خاطر مصوبه‌ای که در آبان ماه داشتیم، خروجی این بود که ۷۰۰ هزار مترمربع در سطح شهر مشهد در سال ۱۴۰۲ آسفالت شد. اما در مصوبه‌ای که چهار ماه قبل در این حوزه داشتیم و به تأیید فرمانداری رسید، در همین چهار ماه معادل سال گذشته آسفالت انجام شده است و پیش‌بینی کردیم که رکورد نهضت آسفالت در مشهد جابه‌جا شود.

آغاز عملیات دوربرگردان شرقی ابوطالب تا ۲۰ روز آینده

نژادحسین در ادامه تصریح کرد: نهضت آسفالت نیز برای معابر و محور‌هایی است که نیاز است انجام شود. با رویکرد حاشیه شهر نیز پروژه‌هایی در برنامه داریم. برای پروژه دوربرگردان شرقی ابوطالب تجهیز کارگاهی انجام شده است و احتمالا در بیست روز آینده کلنگ‌زنی انجام می‌شود. 

مطالعات پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسن (ع) و پروژه شهید فخرایی انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار است. اگر اسناد مشاور به دست ما برسد، دوربرگردان‌ها و تقاطع غیرهمسطح شاهنامه و پیامبر اعظم (ص) نیز تا پایان شهریور عملیاتی شده و به فاصله یک ماه انتخاب پیمانکار انجام و در همین دوره به سرانجام می‌رسد. تقاطع غیرهمسطح مشهد- شاندیز- طرقبه نیز پروژه‌ای است که مورد تأکید شهردار است، مطالعات آن انجام شده که نیاز به حمایت و همراهی معاونت عمرانی استانداری دارد.

بهره‌برداری از فاز یک قطار شهری تا آبان

وی در ادامه به پروژه فاز یک خط ۳ قطار شهری پایانه ایستگاه باب‌الجواد (ع) و شهدا پرداخت و گفت: فاز یک این پروژه تا آبان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. ایستگاه باب‌الجواد (ع) نیز از این بابت که مرتبط با حرم مطهر رضوی است، اهمیت دارد.

نژادحسین تصریح کرد: در تلاش هستیم تا ایستگاه بسیج که اتصال خط یک و خط ۳ را ممکن می‌سازد، به اتمام برسانیم. ایستگاه سلامت خط ۲ نیز تا آخر بهمن آماده تحویل می‌شود. نگاه ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ همه حفاری‌های خطوط قطار شهری مشهد تمام شود و از سال ۱۴۰۵ روی ساختن ایستگاه‌ها متمرکز شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->